سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

معرفی Bio Shock: Infinite

باور بکنید یا نه، BioShock Infinite یک ادامه برای BioShock اصلی است. سخت می توان باور کرد از دریچه های زیر آب Rapture خارج شویم و به آسمان ها برویم. BioShock Infinite ما را به گذشته و بالای دنیای BioShock می برد، به دنیایی خیلی متفاوت که در سال 1912 اتفاق می افتد و شهر میزبان آن، جایی نیست جز کولومبیا، یک مدینه فاضله سوخته. اما بر خلاف گذشته این شهر در میان ابرها شناور است. شهری که بیشتر شبیه به یک جزیره است و با موتورهای قوی و بالون های بزرگ روی آسمان معلق مانده و دقیقا شبیه به زمین است و حتی درخت هم دارد. خطوط ارتباطی این شهر که Sky Line نام دارد، همانند دنیای Ratchet & Clank در همه جا پیچ خورده است. داستان این شماره خیلی جذاب تر و تخیلی تر است و بیشتر یک داستان شخصی است. دنیای جدید مثل Rapture نیست و رنگ و بوی متفاوتی دارد، اما هنوز هم حسی آشنا در آن جریان دارد. کولومبیا بسیار بزرگ است و تمام اطراف شما را اشغال کرده است. مردم این شهر بسیار عجیب هستند و قدرت های قوی ای دارند. پوسترهای زیادی در بازی وجود دارند که در مورد این شهر صحبت می کنند. آهنگ های بازی همانند قبل حس اسرار آمیز و ماجراجویی را به ما القاء می کند. همین حس های آشنا است که Infinite را در چشم بسیاری یک BioShock حقیقی جلوه می کند.
 
 
جدا از این، سازنده بازی Irrational Games (سازنده BioShock 1) است که تحت نظر آقای کن لوین (Ken Levine) نابغه ساخته می شود. کن لوین در یکی از اتاق های ساختمان هتل پلازا در نیویورک روی سن می رود و در مورد تاریخ آمریکا و بازی حرف می زند و تریلر بازی را نشان می دهد. بعد از نمایش تریلر، لوین توضیح می دهد که کولومبیا در طی یک برهه تاریخی ساخته شده و مثل Rapture مخفی نیست و در ابتدا با نام The Apollo Project of 1900 شناخته شده بوده. این طور که به نظر می رسد، شهر شباهت هایی هم به Boston شهری که Irrational در آن واقع است، دارد. بر خلاف بیشتر بازی های Irrational این بار شخصیت اصلی اسم دارد و خیلی خوب پرداخته شده است. او یک کاراگاه است و به خوبی نبردهای تن به تن و کار با اسلحه را بلد است و نام او بوکر دوییت (Booker DeWitt) است. او برای پیدا کردن زنی گمشده به نام الیزابت (Elizabeth) به کولومبیا فرستاده می شود. این زن قدرت های عجیب و جادویی دارد، دوییت در ادامه به راحتی او را پیدا می کند و این در حالی است که کولومبیا در حال فروپاشی است و آن ها حالا باید با همیاری هم از این شهر فرار کنند. الیزابت توسط هوش مصنوعی (AI) کنترل می شود و شما توانایی کنترل او را در بخش Co-Op ندارید. لوین سپس یک دمو از گیم پلی بازی نشان می دهد و باید گفت که بازی یک شاهکار به تمام معنی است.
 
 
هنوز هم قدرت های جادویی قبل به شکلی دیگر در بازی وجود دارند. طراحی هنری بازی بسیار زیبا است و بازی به طور کلی با یک موتور جدید ساخته شده و جزئیات خیلی بالایی دارد و باید گفت BioShock Infinite یک شاهکار گرافیکی است. رنگ بندی ها به شدت زیبا و شاد هستند. نمی توان آن را کارتونی بلکه افسانه ای و رویایی نامید. شهر پر از جزئیات است و همانند BioShock شهر به زیبایی و با تصاویر معرفی می شود. ما جورج واشینگتون (George Washington) را در حالی می بینیم که Liberty Bell را در دست گرفته و در جمله ای جالب می گوید "این وظیفه ما است که شما را در برابر اکثریت نجات دهیم". با نگاهی به وضع شهر می بینیم که لوین با این جمله کنایه ای به وضع خراب سیاست های زمانه اشاره کرده است. دوییت وارد خیابان Cobbled می شود و یک اسب مکانیکی شکسته و تکه های روزنامه ای که Anarchists Loose نام دارند را روی زمین می بینیم. در انتهای خیابان یک کلیسای پرنده را که روی هوا معلق است می بینیم و برج های بلند و ساعت های بزرگ را هم مشاهده می کنیم. در اسپیکری در اطراف این جمله ها شنیده می شود: "آن ها اسلحه شما را خواهند گرفت، همسر شما را خواهند گرفت، آن ها کار شما را می گیرند، آن ها زندگیتان را می گیرند". دوییت یک اسلحه Sniper بر می دارد که یک دوربین برنزی روی آن سوار است.
 
 
مردی در جلوتر نشسته و ناگهان چشمهایش قرمز می شود و با نیروهای ذهنی خود به دوییت حمله می کند. کلاغ های زیادی در فضا هستند و به فرمان مرد به ما حمله می کنند. تمام نبردهای بازی به طور اتفاقی رخ می دهند و شما نمی توانید بدانید که کجای کولومبیا چه افرادی منتظر شکارتان هستند. دشمنان اجسام زیادی را از محیط به سمت شما پرتاب می کنند و با توجه به قدرت جادویی خود می توانید این اجسام را روی هوا متوقف کرده و به سمت خودشان بازگردانید. دشمنان با قلاب های مخصوصی توسط خطوط Sky Line به اطراف شهر می روند. این خطوط در ابتدا برای حمل و نقل بار بوده که این روزها مردم شهر به سرعت با آن به اطراف سفر می کنند. با توجه به قدرت جادویی خود می توانید اسلحه در دست دشمن را گرفته و به سمت خود بیاورید و یا اینکه قلاب آن ها را در حین عبور از Sky Line گرفته و سقوط آن ها را مشاهده کنید. وقتی به الیزابت ملحق می شوید، بازی زیباتر هم می شود. او چشم های درشت و موی تیره دارد و در حالی که تعداد دشمنان زیادتر می شود، الیزابت به کمک شما آمده و ابرهای طوفان زا و بارانی را بر سر دشمنان می آورد.
 
 
الیزابت در تمام مراحل می تواند به شما کمک کند، اما این کار اجباری نیست و حتی می توانید بدون او بازی را دنبال کنید. ساختار قدرت های بازی شبیه به نسخه اول کار شده، ولی ما فعلا چیزی راجع به Adam نشنیده ایم، ولی قدرت های الیزابت و دوییت که با اجسام محیط کارهای جالب می کند، مسلما جای Adam را می گیرید. در بازی موجوداتی عجیب شبیه به مخلوقات دکتر فرنکشتاین وجود دارند که جای Big Daddyها را گرفته اند. سر آن ها شبیه به انسان است، ولی قلب آن ها درون یک محفظه شیشه ای در سینه محفوظ شده است. در کل BioShock Infinite مثل یک شوک واقعی بود و باید به Irrational Games و کن لوین به خاطر چنین شاهکاری تبریک گفت. بازی در سال 2012 برای Xbox 360 ،PS3 و PC عرضه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد