سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

Metal Gear Solid: Rising

 

Metal Gear Solid قطعا یکی از بهترین سری بازی های تاریخ است. عنوانی که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) با آن سبک مخفی کاری و نظامی را ارتقاء داد و بجای تعریف یک داستان احمقانه در مورد جنگ، به نقد آن و بررسی سیاست روز جهان و البته سیاست های غلط آمریکا پرداخته است. در E3 پارسال، کوجیما با حضور در کنفرانس Microsoft همه را سورپرایز کرد و Metal Gear Solid: Rising را برای Xbox 360 تایید کرد. در حالی که همه در شوک این خبر بودند، معلوم شد این نسخه در حقیقت دیگر مخفی کاری نیست و حتی اسنیک (Snake) هم در آن نقشی ندارد و بازی کاملا به شخصیت رایدن (Raiden) می پردازد. جدا از این که نمی توان این بازی را یک Metal Gear نام برد، ولی باز هم در E3 امسال نمایش خیلی خوبی از آن دیدیم. کوجیما به شخصه هیچ نقش خاصی در Rising ندارد، ولی تیم او به خوبی توانسته اند از الهام گرفتن از عناوینی مثل Ninja Gaiden و کمی خلاقیت، یک بازی سرگرم کننده و البته خشن بسازند. در دموی E3 یک سرباز پیشرفته را که در Guns of the Patriots هم بودند را مشاهده می کنیم که در جستجوی کسی اسلحه به دست حرکت می کند. ناگهان از بالای سر صدایی را می شنود و شروع به تیراندازی می کند، ولی دیگر دیر شده، چون رایدن او را با شمشیر قدرتمند خود به چهار قسمت تقسیم می کند و ستون فقرات او را در می آورد.
 
 
پس از آن، صحنه های خیره کننده ای از گیم پلی پخش می شوند که همه چیز را می توانید با شمشیر رایدن نصف کنید. حرکات او خیلی سریع است و به راحتی می توانید با شمشیر برنده خود در مقابل لشکری از سربازان تا دندان مجهز به اسلحه ایستادگی کنید. می توانید با بریدن ستون های یک ساختمان آنجا را بر سر سربازان زیر آن خراب کنید و یا یک کامیون را از وسط نصف کنید. می توانید بازی را صحنه آهسته کنید و با دقت جهتی را که می خواهید ببرید، انتخاب کنید. مثلا مشخص کنید دشمن را به طور افقی یا عمودی نصف کنید و یا انتخاب کنید که بازوها و یا دست آن ها را ببرید و باران خون را مشاهده کنید. اما خصوصیات رایدن چیست؟ او یک سرباز و یا به قولی سلاح Bionic است که تماما از خون سفید و رشته های نانومتریک ساخته شده است. اولین حضور رایدن در MGS 2: Sons of Liberty بود که به عنوان یک سرباز تعلیم دیده تازه کار وارد یک ماموریت سری شده بود. اما در نسخه 4 بیشتر خوی یک ربات و غیر انسانی گرفته بود که در پایان Guns of the Patriots بیشتر شبیه به یک انسان می شود و حتی عشق را درک می کند. در Rising به مخاطبان چگونگی تغییر سیستم فیزیکی و جسمانی رایدن توضیح داده می شود. گرافیک Rising خیلی خوب است و با همان موتور Guns of the Patriots ساخته شده، ولی به وضوح معلوم است که گرافیک آن از نسخه 4 پایین تر است.
 
 
طراحی محیط ها کم جزئیات تر از GOTP است، ولی باز هم خیلی عالی طراحی شده است. انیمیشن های روان، فریم ثابت و رنگ آمیزی متنوع از خصوصیات گرافیکی Rising هستند. فیزیک بازی قوی ترین بخش آن است و مسلما کل بازی به آن بستگی دارد. تمام محیط و اشیاء قابل برش هستند و ذرات و خرده های ساختمان ها خیلی خوب و زیاد هستند. در کل Metal Gear Solid: Rising بازی جالب و نو آوری به نظر می رسد که اصلا شبیه به MGSهای سابق نیست، ولی نمایش خوبی را در کنفرانس Microsoft از ساخته جدید Kojima Productions مشاهده کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد