سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

سیلور

با سلام امید وارم لذت ببرید

باشد که آسمان ها به لرزه در افتند| KILLZONE 3 Preview






سازنده : Guerrilla Games سبک بازی : First-Person Shooter ناشر : Sony Computer Entertainment

زمان انتشار بازی : 
تاریخ انتشار (شمسی) : ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ 
تاریخ انتشار (میلادی) : 22 Feb 2011


این همه جنجال از کجا شروع شد؟ کدام جرقه آتش این جنگ را بر افروخت؟ آیا هلگاست ها چیزی جز یک زندگی آزاد در یک سیاره مستقل میخواستند؟ یا اینکه واقعاً ویزاری اندیشه استقرار نژاد هلگاست در تمام کهکشان را در سر داشته است؟ معنی سخنان دو پهلوی او قبل از مرگ چه بود؟ سؤال سؤال و سؤال تنها چیزی که این روز ها هواداران این سری در ذهن خود دارند و تا دو ماه دیگر ابهامات آنان بر طرف میشود اما پیش از آن مروری خواهیم داشت بر آنچه پیش روی ماست. پس همراه شوید
باشد که آسمان ها به لرزه در افتند
نسخه دوم خیلی به سرعت به سر آمد و در یک چشم به هم زدن گلوله ها در قلب دیکتاتور هلگان جای گرفتندولی بر خلاف تصور همه این پایان کار نبود و هلگاست ها به این سادگی عقب نکشیده و در حال تدارک جهنمی برای میهمانان ناخوانده خود هستند اما داستان به همین سادگی نیست و گویی دو دستگی شدیدی در ارتش هلگان در جریان است. آیا شاهد سقوط یک تمدن رنج کشیده خواهیم بود؟ یا باز هم پایان کار را در این فصل از داستان نخواهیم دید؟!



این زیبای هولناک
سری killzone از همان روز های اوّل حتی در نسخه نسبتاً ضعیف اوّل خود هم از جلوه های گرافیکی ویژه ایی بهره میبرد و حتی شروع هیاهوی نسخه دوم هم به خاطر گرافیک بود و نسخه سوم هم از قافله عقب نمانده و در بالا ترین سطح گرافیک این سبک قرار دارد اما شاهد آن جهش عظیم گرافیکی نسخه دوم نخواهیم بود.
اما در این نسخه طراحن گرافیکی گوریلا تنها روی جزییات تمرکز کرده اند به طور ی که اگر تریلر داستانی را که همین چند وقت اخیر منتشر شد را مشاهده کرده باشید حتماً از جزییات بالا گرافیکی متعجب شده ایید برای مثال در صحنه ایی که دوربین روی صورت sev زوم میکند میتوان تک تک ریش های او را شمارد.
یکی از معدود ایرادات گرافیکی نسخه دوم محیط های بسته و نورپردازی و رنگ بندی تاریک و خاکستری آن بود که گاهی در طولانی مدت خسته کننده میشد اما در این نسخه شاهد مراحل وسیع با رنگ بندی های زنده تری خواهیم بود و به همین خاطر در اولین نمایش بازی مرحله چهارم که در محیطی کوهستانی میگرد را انتخاب کردند.
نور پردازی و رنگ بندی بازی همان طور که گفته شد پیشرفت زیادی داشته و دیگر از آن حالت مرده خبری نیست و به مراتب شاهد رنگ بندی و نورپردازی زنده تری هستیم،گویی با مرگ دیکتاتور هلگان خفقان این سیاره هم از بین رفته است.
اما مهم تر از همه اینکه دوباره شاهد آن طراحی مراحل متنوع نسخه اوّل هستیم ،از جنگل گرفته تا کوهستان های برفی و دیگر شاهد اتاق های دو متری نسخه قبل نیستیم.
میتوان گفت گرافیک و به طور کلی ظاهر بازی نسبت به نسخه قبل زیبا تر و پر جزییات تر شده است .



اوج حماسه در اوج خشونت
اما از هرچه بگزریم سخن gameplay خوش تر است و یک اوّل شخص حتی با بهترین گرافیک و داستان وقتی یک روند مناسب نداشته باشد تبدیل به یک عنوان غیر قابل بازی میشود و گوریلا چنین تجربه ایی را از نسخه اول به همراه داش و به همین خاطر سبک جدید از گیم پلی را وارد این سبک کرد به طور یکه شما باید با هرچه که یک سرباز واقعی با آن روبروست دست و پنجه نرم کنید مانند کاور گیری و لگد اسلحه که این مورد با Lag کمی هم که در کنترل نسخه قبل وجود داشت نوعی سنگینی را وارد کنترل بازی کرده بود که خواسته یا ناخواسته تبدیل شد به امضاء و شناسه ایی برای این سری اما بهتر است از گزشته خارج شده و به آینده بپردازیم.

در همان تریلر اول نمایش داده شده واضح ترین چیزی که به چشم میخورد سریع تر شدن ضرب آهنگ اکشن بازی بود به طوری که گوریلا اهمیت زیادی برای درگیری های تن تن به تن قائل شده است و melee kill های متنوعی را وارد باز کرده است مانند شکستن گردن هلگاست،لگد زدن در صورت دشمنان و از همه جذاب تر بریدن گلوی هلگاست ها و چرخاندن چاقو در چشم هایشان .
سلاح های بسیار زیادی نیز وارد بازی شده اند و شاید جذاب ترین آن ها wasp باشد که به طور مسلسل وار تعداد زیادی نارنجک را به سمت دشمن پرتاب کرده و در یک چشم بهم زدن یک دسته چند تایی از هلگاست ها را تکه تکه میکند.
بنابر گفته سازندگان در این نسخه شاهد گیم پلی روان تری نسبت به نسخه دوم هستیم به طور ی که دیگر شاهد افت فریم نخواهیم بود و lag کنترل نیز رفع شده است اما همچنان آن حس سنگینی اسلحه بازی باقیست .
یکی از دلایلی که نسخه دوم به مزاق همه خوش نیامد گیم پلی کند و مبتنی بر برنامه ریزی بود که در این نسخه شاهد یک گیم پلی سریع به همراه نیاز به برنامه ریزی هستیم و به طور کلی شاهد یک گیم پلی دینامیک هستیم.
برای مثال شما میتوانید به سمت کاور ها سر بخورید و اگر هلگاستی پشت کاور شما آمد از روی کاور بپرید و به سبک چاله میدانی خودمان هلگاست نگون بخت را چاقو چاقو کنید یا چاق را در چشم کرده و بچرخانید، همچنین میتوانید به سمت دشمنان دویده و ابتدا لگدی در صورت آن ها زده و سپس گردنشان را بشکنید.
بازگشت جت پک هم به این سری از نکات قابل توجه است که از اوّلین نمایش بازی روی آن تأکید داشتند و کار با این وسیله هم بسیار دلچسب به نظر میرسید و این بار در بخش چند نفره هم شاهد وسایل نقلیه هستیم که در بتا عرضه شد فقط فرصت استفاده از آن ربات هایی را داشتم که در مراحل پایانی نسخه دوم از آن ها استفاده شد اما ظاهراً تانک،جیپ،جت پک و ... در بخش چند نفره وجود دارد.



صدا گزاری و موسیقی هم به خصوص موسیقی عالی به نظر میرسند و اگر اتفاق خاصی نیافتد در سوم اسفند (در ایران کمی زود تر) دلیلی ندارد شاهد یک شاهکار نباشیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد